DSC 5995

W sezonie 2017 zmieniają się dwa sztandarowe modele SCALE oraz SPARK, na których przed oficjalną premierą, Nino Schurter oraz Jenny Rissveds walczyli na trasach pucharu świata i zwycieżali. To chyba pierwszy przypadek w historii gdy premierowy model roweru, był najlepszy na trasach Mistrzostw Świata, Igrzysk Olimpijskich oraz trasach Pucharu Świata.

DSC 5961
SCOTT SCALE RC

SCALE od zawsze był maszyną do XC, niezwykle zwrotny, dawniej wręcz narowisty, słynie z łatwości pokonywania podjazdów. Obecna generacja SCALE nadal należy do najlżejszych , najsztywniejszych oraz najlepiej jeżdżących rowerów na rynku. Konstruktorzy SCOTT wprowadzając nową generację swojego sztandarowergo "wspinacza" udowodnili, że są najlepsi na rynku w konstrukcji ram kompozytowych. Rama SCOTT SCALE RC SL waży w rozmiarze M zaledwie 849g!!! Jest to najlżejszy hardtail dostępny na rynku, stworzony do ścigania. Nowy SCALE to nie tylko niska waga, to cały szereg nowoczesnych rozwiązań wyznaczających kierunek dla całej branży. Rower zbudowano w standardzie BOOST, zmieniając rozstaw piast(110mm/148mm) oraz szerokość suportu. Ten zabieg zapewnia większą sztywność konstrukcji, dzięki nowym profilom rur oraz widełkom łańcuchowym. BOOST to również ukłon dla jednorzędowych systemów napędu, poprawia linię łańcucha i działanie biegów w skrajnych położeniach. W nowym SCOTT SCALE zwiększono komfort stosując system SDS2 oferujący lepszą dystrybucje drgań i elastyczność tylnego widelca w płaszczyźnie pionowej. Zmieniono sposób mocowania tylnego hamulca, specjalny adapter montowany na osi, dzięki czemu, rama w okolicy zacisku nie jest narażona na dodatkowe naprężenia. Stworzono całkowicie nowy system mocowania przerzutki, poprzez specjalny hak "kotwiczony" na tylnej osi, praktycznie wyeliminowano ryzyko uszkodzenia ramy przy zerwaniu tylnej przerzutki. Konstruktorzy SCOTT oraz DT SWISS, zrobili ukłon w stronę minimalistów, skrywając w zacisku koła  klucz Torx T25. Ufff...

Jazdy testowe odbywały się na szwajcarskiej trasie Pucharu Świata, oraz alpejskich szlakach enduro... Otrzymujemy nowego SCALE'a, który jest lżejszy sztywniejszy i bardziej komfortowy. Łatwiej podjeżdża i pewniej się prowadzi. Mniej "kopie" na korzeniach, kamieniach i jest bardziej przewidywalny na zjazdach. 

 

 SCOTT SPARK - czyli "Podwójne uderzenie"


DSC 5943

SCOTT wprowadzając na rynek SPARKa, swojego flagowego fulla do XC pokazał, że jest pewny nowej konstrukcji. Nie bez przyczyny, dostajemy bowiem rewolucję na dwóch kołach. Rewolucja ta ma wiele twarzy. Ponownie, SCOTT zbudował najlżejszą ramę full suspension na rynku, która w wersji SL waży 1749g (z damperem). W porównaniu do poprzedniego wcielenia SPARKa, zmiany dokonały się w geometrii rowerów oraz wyraźnemu rozgraniczeniu, maszyn do ścigania na trasach XC z rowerami do agresywnej jazdy w trudnym terenie. Linia skierowana do zawodników nazywa się SPARK RC, oferuje 100mm skoku z przodu oraz z tyłu, konstrukcja ramy pozwala stosować, wyłącznie korby jednorzędowe. W nowych RCkach radykalnie zmieniono geometrię. Wypłaszczono kąt główki ramy jednocześnie wyostrzając kąt rury podsiodłowej. Dzięki temu rower jest "przesunięty bardziej do przodu", a nowa pozycja kolarza poprawia umiejscowienie środka ciężkości, panowanie nad rowerem oraz skuteczność napędzania i utrzymywania wysokiej kadencji.
NOWEGO SPARKa zbudowano z myślą o trudnych górskich trasach, górskich maratonach, rasowym all mountain, lekkim enduro...  Linia rowerów SPARK oferuje skok zawieszenia 120mm, golenie widelca 34mm(oprócz najtańszych modeli). SPARKa przystosowano do montażu korb 1X lub 2X, oraz fabrycznie w zdalnie opuszczaną sztycę! 
Nowość konstrukcyjna, wspólna dla obu "Iskier" to zawieszenie. Całkowicie nowe, bardziej czułe, efektywne. Po pierwsze zmieniono umiejscowienie tłumika oraz typ mocowania. Teraz damper pracuje w płaszczyźnie pionowej w konfiguracji "upside down". Nowe tłumiki FOX oraz inny sposób mocowania w ramie, obniżają środek ciężkości roweru oraz lepiej integrują ten element z ramą a w szczególności z mufą suportową. Sam węzeł suportu wygląda potężnie, jest znacznie sztywniejszy niż w poprzedniku i zoptymalizowany pod kątem napędów jedno(SPARK RC) oraz dwurzędowych(SPARK). Również wahacz oraz łącznik doczekały się zmian. Zrezygnowano z łożysk w okolicy tylnej osi, po prostu tylny trójkąt jest monolitycznym kawałkiem karbonu(lub aluminium) a wszelkie ruchome punkty znajdują się przy głównym trójkącie oraz łączniku zawieszenia. Kierując się sugestiami Nino Schurtera zwiększono sztywność tylnego trójkata i zwrotność całej konstrukcji, wprowadzono system BOOST(a jakże), poprawiono linię łańcucha, wprowadzono nowe mocowanie tylnego hamulca(oczywiście zgodne ze standardem Post Mount) oraz hak przerzutki mocowany do osi koła...
A jak się jeździ nowym SPARKIEM? Podobnie jak w przypadku sztywnego brata, mieliśmy okazję sprawdzić SPARKi na trasie Pucharu Świata, alpejskich szlakach Enduro oraz nie omieszkaliśmy wskoczyć na fragmenty trasy DH!!!  SCOTT SPARK to dla nas prawdziwa rewolucja, bo rower jest niesamowicie sztywny i przyspieszanie nim przypomina bardziej deptanie SCALE niż fulla, stał się zwrotniejszy i w wersji RC na 29 calowych kołach wycina zakręty jak 27'5 lub(o zgrozo) nawet 26!!! Praca zawieszenia jest doskonała, prowidłowo ustawione ciśnienia w amortyzatorach i samo z siebie zawieszenie jest bardzo czułe i zapewnia doskonałą przyczepność. Tylne koło pomimo korzeni, kamieni, nierówności, jak zaklęte stale utrzymuje kontakt z podłożem i trakcję. SPARK RC jest po prostu maszyną, którą pokocha każdy kto się ściga, ścigał lub ma ambicje sportowe. Każdy kto walczy o wysokie lokaty doceni jego walory jezdne, lekkość, sztywność i wydajność. Dowodem jest Nino Schurter, który konsekwentnie przez lata ścigał się na kołach 27,5. NINO na nowym SPARKU przesiadł się na koła 29, bo jest tak poręczny jak rowery na mniejszych kołach i tak sztywny jak hardtail, a charakterystyka pracy zawieszenia ułatwia jazdę i poprawia osiągi. Dowody? Mistrzostwo Świata oraz dublet(złoty medal Nino Schurtera oraz Jenny Rissveds) na Igrzyskach Olimpijskich. Czy potrzeba lepszej rekomendacji?

Więcej znajdziecie na stronie www.scott-sports.com


DSC 5673DSC 5945DSC 5995DSC 5976

Wszystkie znaki i marki towarowe użyte na na tych stronach są prawnie zastrzeżonymi znakami ich właścicieli.
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kontakt z nami

Jesteśmy do Twoich usług od poniedziałku do piątku w godz. 10-18
(sobota 10-14).

Możesz się z nami skontaktować poprzez Formularz lub telefonicznie: +48 85 742-46-58

Nasz adres

Corrado s.c. ul. Sukienna 9, 15-881 Białystok Tel.: +48 85 742-46-58 Fax: +48 85 742-46-58

Znajdziesz nas na: